środa, 25 marca 2015

12/2015 Kurs na wiosenne drzewko

O kilku dni na blogu Rapakivi trwa cykl wielkanocnych inspiracji. Z tej okazji przygotowałam wiosenne drzewko, które sprawdzi się jako świąteczna dekoracja mieszkania.


Zapraszam na mini kurs :)

Potrzebne materiały:

- styropianowe kule - większa o średnicy ok. 12 cm i mniejsza - jej wielkość zależna jest od wielkości doniczki (moja ma 8 cm);
- doniczka - ja wykorzystałam zwykłą, plastikową, którą mam zamiar później owinąć flizeliną, pomalować lub dokupić odpowiednią osłonkę; Wy możecie wykorzystać bardziej ozdobną doniczkę;
- patyk, kawałek gałązki - u mnie z jabłonki;
- mech - chrobotek w wiosennym kolorze;
- klej CR, czyli klej do papieru/introligatorski czy popularny Magic;
- nożyczki, ewentualnie nożyk;
- ozdoby: styropianowe, przepiórcze jajka, sizal, piórka, papierowe kwiatki, listki, pręciki kwiatowe, sznureczek lniany, wstążki itp.;
- opcjonalnie szpilki (mi posłużyły do przymocowania kokardek);



Wykonanie:

1. Za pomocą nożyczek w styropianowych kulach robimy otwór na gałązkę. Jeśli styropian ukruszy się za bardzo nie musimy się tym przejmować. Wszystko zakryje mech :)


2. Mniejszą kulę umieszczamy w doniczce wyciętym otworem do góry. Kula powinna nieruchomo tkwić w doniczce, bo to gwarantuje stabilność całej konstrukcji. Jeśli kula się rusza, można ustabilizować ją, np. kawałkami tektury. W kuli umieszczamy gałązkę.


3. Powierzchnię kuli pokrywamy sporą warstwą kleju, a następnie umieszczamy na niej mech.


4. Dużą kulę również pokrywamy sporą warstwą kleju, a następnie oklejamy mchem. 


Żeby oklejanie okrągłej powierzchni było łatwiejsze, kulę położyłam na rolce po taśmie i stopniowo kawałek po kawałku oklejałam mchem. Po oklejeniu całości zostawiłam kulę do wyschnięcia. Jeszcze raz obejrzałam całość dokładnie, żeby sprawdzić, czy nie ma gdzieś pustych miejsc, przez które mógłby przebijać styropian.

5. Teraz czas na dekoracje :)

Ja z sizalu uplotłam gniazdko...


... umieściłam w nim styropianowe jajeczka i przykleiłam na górze kuli...


... wokół gniazdka umieściłam pozostałe ozdoby - kokardkę ze wstążki i dratwy (związałam ze sobą kilka kawałków sznurka, tasiemkę, a następnie za pomocą szpileczki przybiłam do styropianowej kuli), kwiatki, pręciki, oliwkowe kulki i listki...



... podobnie ozdobiłam też doniczkę - dodałam styropianowe jajeczka, kwiaty, kawałki dratwy i listki


6. Nasza wielkanocna ozdoba jest już gotowa :)


Mam nadzieję, że kursik się przyda :)

Zapraszam na bloga Rapakivi, gdzie znajdziecie więcej wielkanocnych inspiracji od naszego DT ---> kilk, klik


Pozdrawiam wiosennie :)


W pracy wykorzystałam m.in.

http://scrapakivi.com/sklep-scrapbooking/index.php?id_product=1006&controller=product&id_lang=7http://scrapakivi.com/sklep-scrapbooking/index.php?id_product=1031&controller=product&id_lang=7Kule na druciku zielone 25 szt.http://scrapakivi.com/sklep-scrapbooking/index.php?id_product=1221&controller=product&id_lang=7http://scrapakivi.com/sklep-scrapbooking/index.php?id_product=1119&controller=product&id_lang=7http://scrapakivi.com/sklep-scrapbooking/index.php?id_product=1219&controller=product&id_lang=7 

2 komentarze:

Dziękuję bardzo za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...